Αρχικά μίλησε μας λίγο για την σχέση σου με τη μουσική. Πότε περίπου αυτή η σχέση έγινε στενή , ποια τα ερεθίσματα σου και γενικότερα ποιες θεωρείς ότι ήταν οι κύριες αιτίες ώστε να ασχοληθείς ενεργά με την μουσική δημιουργία αλλά και με την τέχνη του πικάπ ;
Με το Hip Hop κόλλησα από το πρώτο καιρό που έτυχε να ακούσω κάποια πράγματα που κυκλοφορούσαν πολύ εκείνη την εποχή, τέλη 90 δηλαδή. Τότε δεν είχαμε πολλές επιλογές στο τι να ψάξουμε τουλάχιστον εμείς που ζούσαμε στην επαρχία. Πηγαίναμε σε δισκάδικα που είχαν τα πιο γνωστά πράγματα που κυκλοφορούσαν τότε, είτε από Ελληνικό είτε απο ξένο και ότι μας είχαν προτείνει φίλοι ή μας έκανε εντύπωση το παίρναμε και το "λιώναμε". Εμένα για κάποιο λόγο μου 'χαν κάνει πολύ εντύπωση τα scratch στα κομμάτια. Ρώτησα τι ειναι αυτοί οι ήχοι, και μου παν απλα οτι γίνεται με πικάπ... Προσπάθησα να το κάνω, κατέστρεψα ένα πικαπ και κάτι δίσκους του Χατζιδάκι...
Γιατί διάλεξες κυρίως το μονοπάτι που λέγεται hip hop ; Τι σε τράβηξε σε αυτό το μόρφωμα ;
Στην αρχή φυσικά δεν ήταν κάτι συνειδητό. Απλά με τράβαγε αυτός ο ήχος. Σιγά σιγά άρχισα να προσέχω τον στίχο, που σε βοηθάει να καταλάβεις ότι είναι κάτι παραπάνω από μουσική.
Αρχικά ξοδεύοντας ώρες ακούγοντας πράγματα από όλο το κόσμο. Από εκεί θα έλεγα ότι ξεκινάει η διαδικασία για μια παραγωγή. Ξεχωρίζω κάποια δείγματα που μου αρέσουν και πειραματίζομαι πάνω σ' αυτά. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας παίζω τα drums τα μπάσα και ότι άλλο παράφωνο η μη, μου κάτσει καλά στο αυτί.
Στην αρχή φυσικά δεν ήταν κάτι συνειδητό. Απλά με τράβαγε αυτός ο ήχος. Σιγά σιγά άρχισα να προσέχω τον στίχο, που σε βοηθάει να καταλάβεις ότι είναι κάτι παραπάνω από μουσική.
Εικάζουμε ότι θα έχεις και άλλα μουσικά ακούσματα έτσι ;
Πλέον σίγουρα. Μόνο τις ρίζες του Hip Hop να ψάξεις ανακαλύπτεις άπειρα πράγματα. Μ'αρέσει να ψάχνω τη funk, τη Reggae τη Jazz και σε πιο σύγχρονα, τη Trip hop και πιο πειραματικά instrumental hip hop.
Μίλησε μας λίγο για τον τρόπο που δουλεύεις. Πώς '' χτίζεις'' μια μουσική παραγωγή , ποιος είναι ο κορμός αυτής της διαδικασίας ;
Αρχικά ξοδεύοντας ώρες ακούγοντας πράγματα από όλο το κόσμο. Από εκεί θα έλεγα ότι ξεκινάει η διαδικασία για μια παραγωγή. Ξεχωρίζω κάποια δείγματα που μου αρέσουν και πειραματίζομαι πάνω σ' αυτά. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας παίζω τα drums τα μπάσα και ότι άλλο παράφωνο η μη, μου κάτσει καλά στο αυτί.
Πες μας αν θέλεις δύο λόγια για τις μέχρι τώρα δουλειές σου αν υπάρχει κάτι ολοκληρωμένο , αλλά και για το συγκρότημα στο οποίο είσαι μέλος τα '' Χνάρια΄΄.
Πόσο καιρό υπάρχει το γκρουπ , ποιον τίτλο θα έβαζες στην μέχρι τώρα πορεία του και ποιες δουλειές έχετε κυκλοφορήσει ;
Έχω σχεδόν έτοιμο ένα δισκάκι που θα κυκλοφορήσει μέσα στο '17. Η τελευταία μου "δουλειά" πέρα από mixtapes και σκόρπιες παραγωγές, είναι ένα Τools για scratch djs o "Φαύλος Κύκλος 2". Κυκλοφόρησε πριν 10 χρόνια σε βινύλιο και εξαντλήθηκε σχεδόν αμέσως... Ούτε εγώ ξέρω γιατί είχα κάτσει κι έκανα κάτι τέτοιο... Μέτρησε όμως.
Για τα Χνάρια είμαι πολύ περήφανος γιατί έχει κάτι δικό του, έχει τον ήχο του σαν γκρουπ. Από 'κει και πέρα είμαστε πάρα πολύ δεμένη παρέα οι τρείς μας πάνω από 10 χρόνια τώρα, κι αυτό είναι που μας ώθησε, αυθόρμητα στο να φτιαχτεί το συγκρότημα, μια παρέα με ανησυχίες δηλαδή κι αυτό το τίτλο θα έβαζα. Οι δουλειές με χρονολογική σειρά είναι το EP που κυκλοφόρησε μάλιστα σε βινύλιο το "Iconoclasta", και έπειτα 4 album. "Χνάρια", "Η εποχή της απομόνωσης", "Στον αντίδρομο" και το αγαπημένο μας το "7985".
Έχω σχεδόν έτοιμο ένα δισκάκι που θα κυκλοφορήσει μέσα στο '17. Η τελευταία μου "δουλειά" πέρα από mixtapes και σκόρπιες παραγωγές, είναι ένα Τools για scratch djs o "Φαύλος Κύκλος 2". Κυκλοφόρησε πριν 10 χρόνια σε βινύλιο και εξαντλήθηκε σχεδόν αμέσως... Ούτε εγώ ξέρω γιατί είχα κάτσει κι έκανα κάτι τέτοιο... Μέτρησε όμως.
Για τα Χνάρια είμαι πολύ περήφανος γιατί έχει κάτι δικό του, έχει τον ήχο του σαν γκρουπ. Από 'κει και πέρα είμαστε πάρα πολύ δεμένη παρέα οι τρείς μας πάνω από 10 χρόνια τώρα, κι αυτό είναι που μας ώθησε, αυθόρμητα στο να φτιαχτεί το συγκρότημα, μια παρέα με ανησυχίες δηλαδή κι αυτό το τίτλο θα έβαζα. Οι δουλειές με χρονολογική σειρά είναι το EP που κυκλοφόρησε μάλιστα σε βινύλιο το "Iconoclasta", και έπειτα 4 album. "Χνάρια", "Η εποχή της απομόνωσης", "Στον αντίδρομο" και το αγαπημένο μας το "7985".
Ποιον μουσικό παραγωγό η dj θα χαρακτήριζες ως αγαπημένο ;
Dj Krush σε παραγωγές και ύφος. Dj D-Styles για τα scratch.
Από ότι ξέρουμε ζεις μόνιμα στην Θεσσαλονίκη.Σίγουρα είναι μια μεγάλη πόλη αλλά καλώς ή κακώς ο πυρήνας στα μουσικά πράγματα παραμένει η Αθήνα.
Σε έχει επηρεάσει καθόλου αυτή η απόσταση σχετικά με τα δικά σου πράγματα αλλά και με τα Χνάρια ; Ποιες η διαφορές των δύο πόλεων ανάμεσα σε κοινό αλλά και γενικώς στο ενδιαφέρον για την μουσική ;
Όσον αφορά τον κύκλο μου ναι ο πυρήνας είναι στην Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη γίνονται πράγματα συνέχεια και έχει βγάλει και βγάζει μουσική. dj's, παραγωγούς, μικρόφωνα, υπάρχει και ταλέντο και όρεξη εδώ πάνω και στη trip hop και στη hip hop σκηνή. Τώρα για το κοινό δε νομίζω ρε συ ότι υπάρχει κάποια διαφορά σε νοοτροπία τουλάχιστον.
Όσον αφορά τα Χνάρια σίγουρα επηρεάζει που είμαστε σκόρπιοι, θα είχαμε καταφέρει πολλά περισσότερα αν ήμασταν όλοι κάτω, αλλά έχουμε ακόμα καιρό...
Όσον αφορά τον κύκλο μου ναι ο πυρήνας είναι στην Αθήνα, αλλά και στη Θεσσαλονίκη γίνονται πράγματα συνέχεια και έχει βγάλει και βγάζει μουσική. dj's, παραγωγούς, μικρόφωνα, υπάρχει και ταλέντο και όρεξη εδώ πάνω και στη trip hop και στη hip hop σκηνή. Τώρα για το κοινό δε νομίζω ρε συ ότι υπάρχει κάποια διαφορά σε νοοτροπία τουλάχιστον.
Όσον αφορά τα Χνάρια σίγουρα επηρεάζει που είμαστε σκόρπιοι, θα είχαμε καταφέρει πολλά περισσότερα αν ήμασταν όλοι κάτω, αλλά έχουμε ακόμα καιρό...
Ποια συνεργασία σου μέχρι τώρα θα την καταχωρούσες στις πιο αξιόλογες ;
Καλώς η κακός δεν είμαι άνθρωπος που προσεγγίζω κάποιον εύκολα, έτσι παρ' όλο που είμαι ανοιχτός σε πολλά πράγματα δεν έχω κάνει πολλές συνεργασίες. Πάντως με όσους έχω συνεργαστεί και θέλω να συνεργάζομαι στη μουσική με ενδιαφέρει πρώτα να τους σέβομαι σε προσωπικό επίπεδο και μετά σαν μουσικούς.
Τελικά οι Djs γιατί δεν μιλούν πολύ ; Γιατί έχει παγιωθεί κάτι τέτοιο ;
Δε νομίζω ότι ισχύει κατά κανόνα, π.χ. αν δεις live τον dj Premier ...μιλάει πολύ.
Παρακολουθείς σκηνές άλλων χωρών ; Ποια η διαφορά με το εγχώριο hip hop. Οι Έλληνες έχουν ακόμα πολλά να ζηλέψουν είτε σε παραγωγή είτε σαν djs ή πλέον είμαστε σε υψηλό επίπεδο ;
Πλέον δε πιστεύω ότι έχουμε να ζηλέψουμε πολλά τουλάχιστον σε επίπεδο παραγωγής είμαστε πολύ ψηλά και στην Ελλάδα. Σε djs παρακολουθώντας τελευταία τα πράγματα υπάρχει εξέλιξη εντός αλλά έξω ακόμα είναι ένα level πάνω. Μιλώντας βέβαια πάντα σε τεχνικό επίπεδο. Δε μου λέει όμως κάτι η τεχνική από μόνη της. Το επίπεδο σε κάποιον που κάνει μουσική εξαρτάτε από πολλά πράγματα, η τεχνική είναι απλά ένα όπλο ώστε να εκφραστείς, το νόημα είναι σ 'αυτό που λες, όσες περισσότερες "μουσικές λέξεις" γνωρίζεις τόσο καλύτερα μπορείς να "πεις" αυτό που θες. Τι να το κάνεις άμα κάποιος ξέρει χιλιάδες "λέξεις" κι απλά τις βάζει σε σειρά χωρίς νόημα.
Πόσο δύσκολος ή εύκολος είναι ο δρόμος της ανεξάρτητης παραγωγής και γενικώς της ανεξάρτητης μουσικής ;
Πλέον δεν υπάρχει ανεξάρτητη μουσική με την έννοια που υπήρχε παλιά. Παλιά για να προωθήσεις τη μουσική σου έπρεπε να ανήκεις σε κάποια εταιρία, όσοι δε το κάναν θεωρούνταν ανεξάρτητοι. Τώρα όλα ανεβαίνουν στο youtube, στο bandcamp στο soundcloud οπότε ο καθένας μπορεί να θεωρηθεί ανεξάρτητος. Όλοι είναι κάτω από την ίδια ομπρέλα των μέσων δικτύωσης. Πλέον αν θες να διαφοροποιηθείς έχει να κάνει με το τι θα πεις και πως κινείσαι. Και είναι πολύ δύσκολο να καταφέρεις κάτι, υπάρχει τεράστιος όγκος, πολύ σαβούρα που προωθείτε και κερδίζει νούμερα, τα οποία σε επηρεάζουν σαν ακροατή θες δε θες με αποτέλεσμα να θάβονται καλές δουλειές.
Τον Σεπτέμβρη κυκλοφορείς την προσωπική σου δουλειά.Πες μας δυο λόγια για το ηχόχρωμα , την αισθητική της και τον τίτλο της.
Ναι όντως έχω ετοιμάσει κάποιες παραγωγές κύριο στοιχείο τα scratch και το turntablism γενικότερα. Σαν ηχόχρωμα δεν είχα κάποιο μπούσουλα. Απλά διάλεξα δείγματα που μου αρέσουν και τα πείραξα τελείως όπως θα 'θελα να τα ακούσω εγώ προσωπικά. Είναι "εγώ" δηλαδή, κι αυτό ήθελα να κάνω. Όσον αφορά το τίτλο δεν έχω καταλήξει ακόμα.
Σαν ακροατής είναι πολλά live που δε θα ξεχάσω. Το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό είναι ένα live των Herbaliser που είχα δει στο Block 33 στην Θεσσαλονίκη. Τώρα πάνω από τη σκηνή θα μπορούσα να πω για τη βραδιά που ανοίξαμε τους Public Enemy, που ήταν τεράστια τιμή. Αλλά επειδή το βλέπω συναισθηματικά, θα ξεχώριζα τις γεμάτες βραδιές στο BUMS με 200 φίλους και γνωστούς. Περνάμε καλύτερα.
Σε ευχαριστούμε πολύ για την κουβέντα και σου ευχόμαστε τα καλύτερα σε όλα τα επίπεδα.
Κι εγώ σε ευχαριστώ
Επικοινωνία και πληροφορίες εδώ :
https://www.facebook.com/profile.php?id=100005415259https://www.facebook.com/Xnaria/?fref=ts
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου